Μια συναρπαστική εμπειρία ζήσαμε μαθητές και εκπαιδευτικοί στην επίσκεψη του σχολείου μας στο Μουσείο Πειραμάτων στις 6/2/2024.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Νερό… μια σταγόνα διηγείται» , ξεκίνησε, με την υπεύθυνη του προγράμματος να αναφέρει με απλό και παραστατικό τρόπο στα παιδιά ότι το νερό αποτελείται από 1 Οξυγόνο και 2 Υδρογόνα , παρομοιάζοντας τα μόρια αυτά με 1 αγόρι (οξυγόνο) και 2 κορίτσια (υδρογόνα).

Στην συνέχεια η κάθε ομάδα των μαθητών έπρεπε με πλαστελίνη και ράβδους να παρουσιάσει τα μόρια του νερού σύμφωνα με το διάγραμμα που απεικονιζόταν.

Στη δεύτερη δραστηριότητα προσπαθήσαμε βήμα – βήμα να δημιουργήσουμε ένα κλειστό κύκλωμα για να διαπιστώσουμε την μεταφορά του ρεύματος στο νερό …όλες οι ομάδες των μαθητών κατάφεραν να συνδέσουν σωστά τα καλώδια , ώστε να ανάψει το λαμπάκι.  

Η τρίτη δραστηριότητα αφορούσε τις 3 καταστάσεις του νερού (στερεό – υγρό – αέριο).

Με μουσικοκινητικό τρόπο έγινε οι παρουσίαση από τα παιδιά.

Στην τέταρτη δραστηριότητα μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού…με την κατάλληλη μουσική τα παιδιά αναγνώρισαν τα στάδιά του , σηκώνοντας κάθε φορά με το χέρι τους το σωστό στοιχείο (ποταμάκι, σύννεφο, βροχή , χιονονιφάδα , θάλασσα)

 

Πέμπτη δραστηριότητα ήταν η διαλυτότητα των στερεών αντικειμένων στο νερό.

Τα παιδιά έριξαν στο νερό αλάτι και παιδική πούδρα , έκαναν υποθέσεις και έβγαλαν συμπεράσματα. Απάντησαν στην ερώτηση. Ποιο αντικείμενο διαλύεται στο νερό;

 

Στην συνέχεια μιλήσαμε για τα παιχνίδια του φωτός. Βάζοντας τα παιδιά το χέρι τους μέσα στο νερό, ενώ δεν έβλεπαν ότι υπάρχει κάτι , με την αφή τους διαπίστωσαν τους μικρούς «αόρατους» κρυστάλλους.

Στην έβδομη δραστηριότητα αναρωτηθήκαμε…Είναι πάντα κατάλληλο το νερό για να το χρησιμοποιήσουμε;

Το πείραμα άρχισε παίρνοντας κάθε ομάδα ένα «στατό» με δύο δοκιμαστικούς σωλήνες με νερό. Ποιο από τα δύο είναι το βρώμικό και ποιο το καθαρό. Ρίχνουμε φαινόλη για να το διαπιστώσουμε (αλλαγή χρώματος στο βρώμικό νερό). Στη συνέχεια το καθαρίσαμε ρίχνοντας μέσα ένα άλλο «μαγικό» υγρό!!!

Αλλά στο νερό ζουν οργανισμοί που δεν φαίνονται!!!! Πως θα τους δούμε; Με το μικροσκόπιο φυσικά. Βλέπουμε το πλακτόν πως είναι στην πραγματικότητα!!!

Τι είναι η υδροστατική πίεση; Δύσκολη έννοια για τους μικρούς μας μαθητές;;; Καθόλου δύσκολη. Με την παρουσίαση του επόμενου πειράματος και κλείνοντας τις τρυπούλες του δοχείου με τα δαχτυλάκια μας διαπιστώσαμε που είναι μεγαλύτερη η υδροστατική πίεση …στο βαθύ ή στο ρηχό σημείο;

Και Τέλος μία εντυπωσιακή έκρηξη , έπειτα από μίξεις υλικών με νερό!!!!